Katalogowanie stron

Katalogowanie stron jest najtańszym, ale nadal bardzo skutecznym sposobem pozycjonowania stron internetowych. Polega ono na dodawaniu wpisów (opisu i linku do pozycjonowanej strony) do specjalnych serwisów internetowych, zwanych katalogami. Pierwotnie katalogi stron służyły internautom do wyszukiwania interesujących ich witryn internetowych. Jednak w dzisiejszych czasach, gdy w pozyskiwaniu informacji pomagają wyszukiwarki internetowe, katalogi spełniają głównie rolę miejsc, z których można pozyskać odnośniki pozycjonujące.

Katalogowanie stron

Dodanie strony do dobrych katalogów (moderowanych, z unikalną szatą graficzną, wysokim wskaźnikiem PageRank itd.) ma bardzo pozytywny wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzieje się tak dlatego, że algorytmy wyszukiwarek przeliczają ilość linków prowadzących do pozycjonowanej witryny i między innymi na tej podstawie ustalają pozycje w rankingu wyszukiwania.
Dobrą praktyką jest pingowanie nowo opublikowanych wpisów w katalogach. Pingowanie polega na "informowaniu" robota wyszukiwarki, że został opublikowany dany wpis i warto go odwiedzić w celu dodania nowych treści do wyników wyszukiwania.

Jakie katalogi wybierać?

Aby pozycjonowanie stron za pomocą katalogowania przyniosło dobre efekty, trzeba zadbać o odpowiedni dobór katalogów, do jakich dodajemy wpis. Nie ma jednoznacznej recepty na stwierdzenie, czy dany katalog jest wartościowy, ale można sformułować pewne wskazówki jakimi warto się kierować przy jego wyborze.
Najlepszy katalog to taki, który jest moderowany, ma zadbaną szatę graficzną, wysoki wskaźnik PageRank, posiada odpowiedni podział stron na kategorie i przede wszystkim, zawiera wartościowe, unikalne i poprawnie gramatycznie wpisy. Zazwyczaj warunki te spełniają płatne katalogi, ale zdarzają się również darmowe.

Jak katalogować?

Żeby uzyskać jak najlepsze efekty, należy katalogować stronę systematycznie. Na początku pozycjonowania warto ograniczyć się do kilku katalogów na dobę i z czasem zwiększać tę liczbę do maksymalnie kilkunastu w ciągu doby. Należy przy tym pamiętać, aby nie przesadzić. Dodanie nadmiernej ilości wpisów może prowadzić do obniżenia pozycji w wyszukiwarce.
Warto dodać, że najnowsze algorytmy wyszukiwarek są bardzo czułe na jakość dodawanych wpisów. Należy zadbać o to, aby umieszczane w katalogach opisy stron były unikalne. Oczywistym faktem jest, że trudno napisać unikalny opis do każdego katalogu, dlatego warto używać synonimów.

Dlaczego warto kupić aplikację SeoLight?

Jak widać, na katalogowanie stron składa się mnóstwo pracochłonnych czynności. Jeżeli nie masz wystarczającej ilości wolnego czasu, posiadasz kilka serwisów internetowych lub pozycjonujesz strony dla swoich klientów, to warto zapoznać się z programem do katalogowania SeoLight.
Narzędzie wspomaga nie tylko katalogowanie, ale również cały szereg innych czynności, jak redagowanie opisów i artykułów (wraz z automatycznym wstawianiem synonimów), sprawdzanie pozycji w wyszukiwarce Google, pingowanie, tworzenie raportów z wykonanego katalogowania i wiele innych.
Warto dodać, że program pozwala również na wygodne grupowanie stron w projekty oraz grupy projektów, co ułatwia wykonywanie zleceń dla klientów.

Więcej informacji o programie znajdziesz tutaj.